Aan de slag met ons zaalplan, starten we donderdag met de opbouw van de zaal. Het schikken van de tafels voor onze exposanten, de ruimte voor de speelhoek & cafetaria.
Naast onze tafels willen we de zaal ook wat opvrolijken met wat ‘Halloween materiaal’ en ‘LEGO® banners’.
Met de hulp van heel wat vrijwilligers was tegen ’s avonds de zaal volledig in orde.
Vrijdag 30 september
In de voormiddag hebben we onze tijd genomen om met het team nog wat kleine taken in orde te brengen (Bedanking voor exposanten, vullen van de frigo’s, afwassen van glazen, …). In de namiddag vanaf 14 uur kwamen de eerste exposanten langs om hun tafels al op te stellen met hun bouwwerken.
Zaterdag 1 oktober
Al heel vroeg in de ochtend kwamen de exposanten aan om hun creaties verder af te werken of hun projecten te installeren.
Om 10 uur stond heel het team klaar om onze eerste gasten te ontvangen. Al heel snel werd het een aangename drukte in de zaal.
Naast de gekende kinderspeelhoek met LEGO® en Duplo was er dit jaar iets nieuws voor de kinderen. Nu ja, niet alleen voor de kinderen want ook de volwassenen vonden het plezant om doorheen de bouwwerken te zoeken naar onze 5 ‘Brick Event’ minifigs die zich verstopt hadden. Het was de bedoeling om deze minifigs te zoeken en de kleur van hun truitje op het wedstrijdformulier aan te duiden. Bij het indienen van een juist formulier kreeg elke deelnemer een kleine LEGO® attentie.
Wat was het fijn om de kinderen met het formuliertje te zien rondlopen, sommigen vroegen aan de exposanten of andere gasten of ze toevallig ‘minifig nummer 3’ hadden gezien. Door tips de ze kregen, kon iedereen wel naar huis met de spin en zijn web.
Ook de kinderhoek bleef het goed doen, terwijl de ouders/grootouders konden genieten van een drankje en hapje in de cafetaria.
Zondag 2 oktober
Ook vandaag werden de deuren om 10 uur geopend voor onze bezoekers en al heel snel werd het opnieuw een aangename drukte.
Brick Event steunt elk jaar een goed doel en koos er dit jaar voor om polybags te schenken aan ‘Kids And More’. Zij verzamelen LEGO® sets, boeken, polybags, … in die ze vervolgens over verschillende instellingen (borgtehuizen, ziekenhuizen, …) gaan bedelen.
Hun voorraad aan LEGO® geraakt op en daardoor zijn ze ook genoodzaakt om te investeren in nieuwe sets. Wens je deze mooie organisatie te steunen, dan kan je op hun site een donatie doen.
We zijn heel blij dat we voor de 6de editie van Brick Event zo’n 1879 bezoekers hebben mogen ontvangen.
Een klein bedankje gaat uit naar Richtpunt Campus Eeklo om gebruik te maken van hun accommodatie, onze bezoekers om langs te komen, onze vrijwilliger om een handje te helpen en onze exposanten om hun bouwwerken tentoon te stellen.
Deelnemers
Hieronder nog een klein overzichtje van de bouwwerken.
Dirk: ‘Oudsburg’ een middeleeuwse stad geïnspireerd op Gent
Het is intussen voldoende duidelijk hoe ernstig we allemaal de maatregelen ter verdere verspreiding van het coronavirus moeten nemen. Die zullen sowieso nog een hele tijd gelden en wij zullen voorzorgen moeten blijven nemen, zelfs eens het normale leven stilaan zou hernemen.
Zo liet gisteren 25/03/2020 Marc Van Ranst in ‘De Afspraak’, weten dat het al snel september of oktober zal worden vooraleer alle maatregelen opgeheven zullen worden. Om echt helemaal normaal te kunnen leven, zullen we moeten wachten tot het vaccin er is. Hij vertelde ook dat wat we nu meemaken, we waarschijnlijk nog een paar keer moeten herhalen.
Op Brick Event komen veel mensen samen en dus moeten wij als organisator onze verantwoordelijkheid blijven nemen. De gezondheid van elke deelnemer, vrijwilliger, bezoeker, kortom van ieder van ons primeert!
Ondanks dat Brick Event pas binnen een half jaar is, maken we nu als organisator vele kosten (huur tafels, drukwerk, verzekeringen, …). Normaal zetten we zoals gewoonlijk in april de inschrijvingen open maar vandaag hebben we beslist om Brick Event in 2020 niet te laten doorgaan, hoezeer wij er – wellicht net als jullie – naar uitkeken.
Graag willen we verder gaan met ‘Brick Event’ maar een verplichte annulatie van ons event door de overheid zou wel eens zware gevolgen kunnen hebben of misschien zelfs het einde van ‘Brick Event’ betekenen. Om die redenen hebben we deze beslissing gemaakt.
We hopen op jullie begrip en kijken uit om jullie op Brick Event 2021 te mogen ontvangen.
Hou het gezond, blijf alle gezondheidsrichtlijnen opvolgen en tot snel!
Vandaag starten we met de opbouw van de zaal. Er dienen heel wat tafels klaar gezet te worden voor onze exposanten.
Met de hulp van heel wat vrijwilligers was tegen ’s avonds de zaal opgesteld.
Vrijdag 4 oktober
Tegen 14 uur kunnen de eerste exposanten zich aanmelden en zo hun plaatsje al mooi beginnen op te bouwen. Er zijn projecten bij die heel wat tijd vergen om het op te bouwen, dus is het van belang dat deze mensen een dag eerder al kunnen starten met het opbouwen van hun project.
Zaterdag 5 oktober
Net zoals vorig jaar konden de exposanten al vanaf 7 uur hun projecten verder opbouwen. Het is fijn om telkens weer onze vaste exposanten te mogen verwelkomen met nieuwe projecten.
Kinderen konden opnieuw zicht uitleven in een Duplo en Lego hoek waar ze naar hartelust konden bouwen. Er was ook een workshop beschikbaar waar een grote mozaïek werd gemaakt.
Kinderen die wat meer technisch ervaren waren, konden proberen om een parcour af te leggen om een brandje te blussen. Dit was tevens weer een schitterend project van PTI Eeklo zelf.
Het was een gezellige drukte en telkens weer zijn we blij dat er zoveel lachende gezichtjes zijn. Zowel kinderen als ouders kijken hun ogen uit.
Zondag 6 oktober
Ook vandaag gaan de deuren open om 10 uur en liepen ook de eerste bezoekers de zaal binnen.
Ook vandaag kon er gebouw worden aan een nieuwe mozaïek. Vandaag kon je meebouwen aan Smurfin.
We hebben opnieuw genoten van de 5de editie van Brick Event en ondanks er minder bezoekers waren dan het jaar voordien mochten we toch zo’n 1553 mensen ontvangen.
Vrijwilligers
Zonder onze vrijwilligers zou Brick Event niet bestaan. Zij zorgen voor de opbouw en opruimen van de zaal. De catering, de pannenkoekenbak, de verkoop van de pannenkoeken, de tombola.
Ook voor bijkomende raad kunnen we bij hen terecht. Bedankt iedereen om ons telkens weer te steunen, te helpen en de bezoekers een fijne dag te bezorgen.
Deelnemers
Graag zetten we hier nog even de exposanten in de kijker.
Andy – Melissa – Benny : Kerstproject in combinatie met de aanleg van een treinspoor
Aangezien we ons event op een andere locatie geven was het zeker noodzakelijk om iets vroeger van start te kunnen gaan met de opbouw van de polyvalente zaal.
De houten minifiguren kregen ondertussen een kleurtje en werden ook die dag geleverd. Al snel wilden onze jongens ‘Nils & Brent’ met één van hen op de foto. van hen op de foto.
Door de hulp van verschillende vrijwilligers was tegen ’s avonds de zaal volledig opgebouwd. Elke exposant kreeg zijn eigen plaatsje in de zaal.
Donderdag 4 oktober
Vandaag zouden we de zaal wat opfleuren en plaatsten we verschillende banners in de zaal. Hiermee waren we toch alweer een halve dag mee bezig. In de namiddag hadden we even de tijd om ons project (de kermis) al een deel op te bouwen.
Vrijdag 5 oktober
Vanaf 14 uur konden de eerste exposanten zich aanmelden. Er werd hen hun plaats getoond en ze begonnen hun kunstwerken op te stellen. De ene heeft enkele minuten de tijd nodig, de andere is enkele uren zoet met het opstellen van zijn/haar werk.
Iedereen had er veel zin om er een fantastisch weekend van te maken.
Zaterdag 6 oktober
Al heel vroeg, vanaf 7 uur, konden de exposanten zich terug melden om hun projecten verder op te bouwen. De sfeer zat er al heel goed in en al voor 10 uur stonden de eerste bezoekers te wachten om een kijkje te komen nemen.
Nieuw dit jaar was ook de grote kinderhoek waar vele kindjes naar believen konden bouwen.
Heel de dag was het een gezellige drukte. Het blijft ons deugd doen om zoveel verwonderde gezichten te zien van groot en klein. We willen dan ook met zo’n tentoonstelling duidelijk maken dat je heel wat kan doen met de blokjes.
Ook de school zelf had een standje met materiaal dat de leerlingen zelf ontwerpen in de klas. De leerkrachten hebben met veel plezier dit aan de toekomstige leerlingen van de school uitgelegd. Het was een plezier om hen bezig te zien.
We sloten de dag af met 1067 bezoekers. Moe en voldaan kropen we ons bedje in om de dag nadien jullie opnieuw te verwelkomen.
Zondag 7 oktober
De deuren gingen terug open om 10 uur en haal heel snel zag je heel wat bewonderaars door de zaal lopen.
Graag tonen we jou enkele sfeerbeelden:
Het weer zat ook goed mee waardoor de vele kinderen zich konden uitleven op het springkasteel.
We sloten de geweldige, drukke dag af met een totaal van 1709 bezoekers.
Graag bedanken we nog eens alle bezoekers, exposanten en niet te vergeten onze vrijwilligers om terug een heel fijne 4de editie van Brick Event te maken.
We zullen jullie op de hoogte houden via onze website of er een 5de editie komt en waar die eventueel zal doorgaan.
Graag posten we hier nog even een foto van de vrijwilligers en exposanten na het sluiten van het evenement. Moe en voldaan worden de werken terug afgebroken om te vervoeren naar huis.
Deelnemers
Graag zetten we hier nog even de exposanten in de kijker.
Andy: Halloween
Andy & Melissa: Groepsproject van Brick Event
Annelies: Architecture
Benny: Rijdende trein in verdieping + Letternaam kinderen
Om 9 uur gingen we van start in de zalen om alle tafels op zijn plaats te zetten. Gelukkig hadden we al wat hulp op donderdagavond zodat er al zo’n 20 tafels naar boven werden gebracht. Rond 11 uur stond alles op zijn plaats en konden we beginnen om de keuken in orde te brengen zodat er lekkere pannenkoeken gebakken kunnen worden.
Rond 14 uur kwamen de eerste exposanten al hun tafels in orde maken.
Omdat er nog tot 22 uur kon opgesteld worden, kregen de organisatoren en enkele exposanten een hongertje. We aten samen gezellig wat frietjes.
30 september
Om 7 uur kwamen de eerste exposanten al aan om hun creaties verder af te werken.
3 uur later gingen de deuren open en verwelkomden we de eerste bezoekers.
Ook dit jaar konden de kinderen zich uitleven op het springkasteel van ‘KURDO’. Met afwisselend zon en regen, kon dit toch nog voor veel plezier zorgen.
Enkele sfeerbeelden:
Sommige exposanten bleven nog om er een gezellige avond van te maken. Zoals de voorbije 2 edities werden er opnieuw pizza’s besteld. Dit jaar werden maar liefst 58 pizza’s geleverd.
Bedankt Izmir II vanuit Ertvelde.
1 oktober
Om 10 uur stonden alweer de eerste bezoekers voor de deur.
Gedurende de volledig dag was er een aangename drukte in Ter Gulden Celle.
Het doet ons zoveel plezier om die blinkende oogjes van de kinderen en ook wel de volwassenen te zien.
Om 17 uur sloten we de deuren en werd er begonnen aan het afbreken van de creaties.
Sommigen hadden konden echt wel wat hulp gebruiken.
Dit jaar mogen we terug met veel trots meegeven dat er 1336 bezoekers kwamen om de bouwwerken te bewonderen. We ontvingen een kleine 15 bezoekers meer dan vorige jaar.
Deelnemers
Kenneth: Legorijbewijs halen
Benny: Werken aan de treinsporen
Torsten – Verkoop van onderdelen en zeldzame dozen
Eric: Far West
Arne: Far West & Pirates
Els: Juwelen met LEGO
Brick Planet: Verkoop nieuwe sets
Frederik: Eigen Huis
Wim: City
Lorenz: Ninjago
Christophe: Beroemde gebouwen
Sergio: Star Wars
Silvio: Station Van Amsterdam
Peter: Aanvulling trein en tuin aan het station
Inge: Spring in the park & Disney
Wilfried: Het Grote Gaat
Matthieu: Star Wars
Joachim: Mamoetkraan
Melissa: Spelen in het park
Nils: Speed Cars verzameling
Febe: Friends op vakantie
Andy: Halloween
Brent: Ninjago
Stef: Verkoop Sets
Daniel: Verkoop onderdelen en minifigs
Yorben & Geert: City met monorail
Johan: Old Lego
Kurt: Maquette Musical + Eendjesspel
Annelies: Verzameling Architecture
Michael: Technics
Dennis & Kimberley: City + layout Deinze
We willen hierbij nog alle exposanten en bezoekers bedanken om er een fijn, gezellig evenement van te maken.
In tegenstelling tot de dag ervoor kwam het volg al vrij vroeg langs. Het bleef een volledige dag een gezellige drukte in Ter Gulden Celle.
We zijn heel trots dat we zoveel mensen hebben zien genieten op onze 2 de Brick Event.
Rond 17 uur sloten we de duren en alvorens de creaties af te breken, de tafels op te vouwen en de zalen verder op te ruimen werd nog een groepsfoto gemaakt.
Ondertussen werd de eindbalans opgemaakt en mochten we 1321 bezoekers ontvangen.
Wedstrijd
Enkele bezoekers waagden een gokje om deze mooie set ter waarde van 54,99 € te winnen.
Men diende te raden hoeveel bricks er in de bokaal zaten.
In totaal zaten er 328 bricks in de bokaal.
De gelukkige winnaar is Kathy Sas. Zij gokte 333 bricks.
Binnenkort zal zij deze set in ontvangst nemen.
Workshop
Kinderen konden zich inschrijven voor een workshop.
Er werd een creator doosje aangekocht en in de workshop konden de kinderen met de blokjes iets anders bouwen dan de oorspronkelijke handleiding.
Hieronder kan je een beschrijving vinden van gemaakte racewagen.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.